Esemény neve | Dr. Feszty Dániel, a kanadai Carleton University professzorának előadása |
---|---|
Időpont | 2014. Május 27. 16:30 - 18:00 |
Kategória | Gépészmérnöki, Informatikai és Villamosmérnöki Kar |
Típus | Rendezvények |
Helyszín | Széchenyi István Egyetem, Belső Égésű Motorok Tanszék, Fogadótér |
Kapcsolódó honlapok | uni-archiv.sze.hu |
Esemény küldése e-mailben | E-mail cím |
Esemény importálása saját naptárba | letöltés |
Dr. Feszty Dániel, a kanadai Carleton University professzorának előadása
Kedves Érdeklődő!
Szeretettel meghívjuk Önt 2014. május 27- én a Széchenyi István Egyetem és az Audi Hungaria közös szervezésű vendégelőadására! Dr. Feszty Dániel, a kanadai Carleton University professzora látogat a Széchenyi István Egyetem Járműfejlesztési Tanszékére, előadásának címe: „Selected topics in helicopter vibration and noise control and their potential use in automotive applications”
Ismerje meg Ön is a helikopterek világának innovációs lehetőségeit!
Az előadás angol nyelven hangzik el.
Időpont: 2014. május 27. kedd 16:30-18:00
Helyszín: Széchenyi István Egyetem, Belső Égésű Motorok Tanszék, Fogadótér
Amennyiben van rá lehetősége, kérjük, továbbítsa hallgatóinak az előadással kapcsolatos információkat!
További információ:
Dr. Jakubík Tamás,
SZE, Járműfejlesztési Tanszék
e-mail: jakubik.tamas@sze.hu
Az előadás rövid ismertetése:
A helikopterek üzemeltetése szinte minden repülési módban köztudottan magas rezgés- és zaj- szinttel jár, amelyek magából a forgó-szárnyas repülés aerodinamikájának természetéből erednek. Ezek komoly problémákat okoznak az üzemeltetőknek, s többek között olyan nem kívánt hatásokhoz vezetnek, mint a helikopter-pilóták korai nyugdíjazása, a köztudottan magas szervíz-költségek, a magas zajszint miatti negatív környezeti hatások, vagy a viszonlyag alacsony utazási sebesség. Többek között ezen okok miatt vált az elmúlt két évtizedben a zaj- és rezgés- csökkentő technológiák kutatása és fejlesztése helikopter-ipar egyik fókuszpontjává. Az ottawai Carleton Egyetem Forgószárnyas Kutató Csoportja (Rotorcraft Research Group), amely az ezen a téren végzett kutatás egyik vezetőjének számít, olyan eredeti ötletekkel állt elő az elmúlt évtizedben, mint a "merevség" aktív irányításának elve, vagy az aktív "hibrid irányítás" elve. Az előadás első része éppen ezért áttekintést nyújt a a helikoptereken zajt és rezgéseket kiváltó okokról, - rámutatva, hogy e két jelenség szorosan összefügg, - majd összegzi a legfrisebb technológiákat, amelyeket jelenleg alkalmaznak az iparban, vagy amelyeket különböző kutatócsoportok fejlesztenek szerte a világban. Az előadás kicsúcsosodásaként a Carleton Egyetemen fejlesztett zaj- és rezgés- csökkentő rendszerek terén elért egyedi eredményeket mutatja be. Végezetül, az előadás annak megvizsgálásával zárul, hogy vajon mely újszerű technológiák lehetnének alkalmazva zaj- és rezgés- csökkentésre az autóiparban, konkrét jövőbeni kutatási programokat is felvázolva.
A rendezvény plakátja letölthető dpf formátumban ide kattintva.